تلگرام و اینستاگرام درصدر کلاهبرداری های مجازی
نوشته شده توسط : محسن

تلگرام و اینستاگرام درصدر کلاهبرداری های مجازی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،سرهنگ كامبيز اسماعيلي  گفت: بسياري از افراد با فروش آثار هنري و ساير محصولات ساخت خود در اينستاگرام و تلگرام، علاوه بر ترويج هنر براي خود درآمد حلال کسب مي ‌کنند كه در نوع خود قابل تقدير است و پليس فتا مخالف استفاده صحيح و مناسب از اين شبكه ها نيست.

تلگرام

وي افزود:با اين حال طي ماه هاي اخير تعداد زيادي از مجرماني که شناسايي شده ‌اند از شبکه‌هاي اجتماعي موبايلي براي ارتکاب بزه استفاده کرده ‌اند و تلگرام كه بيش از 14 ميليون کاربر در ايران دارد، رتبه نخست جرايم سايبري را به‌خود اختصاص داده است.

اسماعيلي گفت:بعد از تلگرام شبکه اجتماعي اينستاگرام به دومين كمين گاه کلاهبرداران شبکه‌هاي اجتماعي در ايران تبديل شده است، اين شبکه اجتماعي به دليل اين که مبتني بر عکس و فايل‌هاي ويديويي است، به خصوص مورد توجه کلاهبرداران حوزه مدلينگ است.

وی تاکید كرد: از طرف ديگر از آنجا که فروشندگان کالاهاي تقلبي هم به راحتي مي‌توانند با قرار دادن يک عکس از محصول خود در صفحه اينستاگرامشان اقدام به فروش محصول کنند، اين شبکه براي آن‌ها محبوبيت بيشتري دارد.

وي گفت:بعد از اين دو شبکه اجتماعي موبايلي شبکه اجتماعي فيس‌بوک با اختلاف بسيار زياد نسبت به اين دو، رتبه سوم وقوع جرايم سايبري در بين شبکه‌هاي اجتماعي را به خود اختصاص داده است.

رئيس پليس فتا استان خاطرنشان کرد:با توجه به گسترش روز‌افزون و قارچ ‌گونه شبکه‌هاي اجتماعي در کشور و به تبع آن افزايش جرايم در اين حوزه به خصوص افزايش کلاهبرداري، خود کاربران شبکه‌هاي اجتماعي به ويژه زنان و دختران ايراني نيز مي ‌بايست مراقبت ‌هاي لازم را در فضاي مجازي به عمل آورند و اجازه ندهند که سودجويان آن ها را بازيچه سوداهاي خويش کنند.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

اینستاگرام





:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: